Pages

Saturday 15 August 2020

Drying Lotion Terbaik untuk Jerawat: Drying Lotion for Acne Review

Salam and hi semua. Today nak share pasal Drying lotion. Drying lotion ni memang familiar di kalangan pengguna2 yang acne-prone skin, nak nak pula yang ada cyst acne yang besar dan merah macam I selalu alami. Dah la sakit, besar pulak tu. Bila pakai drying lotion ni, sedikit sebanyak bantulah kecutkan jerawat tu, and of course buat our acne jadi sedikit kering. So pasal drying lotion ni, ada 2 brand je yang I pernah try and I akan comparekan both ni untuk korang okay which are from Mario Badescu dengan Naruko. 

Both akan bagi macam sensation effect (berangin) bila pakai and tak akan rasa pedih pun. Tapi tak boleh nak pakai waktu nak keluar rumah sebab bila pakai ni tempat yang kita apply tu akan putih2 macam berhabuk gitu sebab dalam setiap drying lotion pun kita akan nampak sediment (mendapan) kat belah bawah botol kan, itulah yang putih2 kat muka bila pakai tu. Cara pakai, simple je, just ambil cotton bud and letak product yang dah shake and mix with the sediment dekat atas jerawat degil itu ya.

 

Mario Badescu Drying Lotion
Mario Badescu Drying Lotion

🛒Available di Sephora
💰 Quite Pricey : Around RM95+
🧴  Volume : 29 ml
👩Thick powdery (nampak putih2) bila apply dekat muka
👤 Sensation : Low
🌺 Effect: biasa2 sahaja, tak terlalu WOW pun

NARUKO Blemish Clear Lotion Precious

 
🛒Available di Watsons / Hermo
💰 Affordable price : Around RM49+
🧴  Volume : 30 ml
👩Not too thick powdery (nampak putih2 tak tebal sangat) bila apply dekat muka
👤 Sensation : Medium
🌺 Effect: Better effect than Mario Badescu punya Drying Lotion (jerawat lagi cepat kering)


So, yang mana nak try guna drying lotion tu, boleh try dua dua ni cuma from my point of view, lagi berbaloi untuk cuba Naruko je daripada Mario Badescu. Tapi depends pada kulit masing masing juga ya. For me, I lagi selesa dengan Drying Lotion Naruko. 😊

No comments:

Post a Comment

Do leave your comment :)